Prawa autorskie

Zdjęcia, prace, jak i treści zamieszczone na blogu są własnością autorki blogu, jeśli jest inaczej - jest to zaznaczone. Wykorzystywanie, kopiowanie i rozpowszechnianie zdjęć, treści, jak i wzorów autorskich w jakikolwiek sposób, jest możliwe tylko za zgodą autorki bloga.

wtorek, 20 listopada 2012

Kursik - jak zrobić różyczkę z dziurkacza

Tak trochę mało świątecznie dzisiaj będzie, ale ja świąt nie czuję jeszcze w ogóle...
Dostaję z różnych źródeł informacje, że nie radzicie sobie z różyczkami z dziurkacza, więc dzisiaj pokażę Wam jak ja robię różyczki z dziurkacza. Uprzedzam, że będzie dużo zdjęć i że jest to mój pierwszy kursik, więc proszę o wyrozumiałość, a w razie problemów - pytać
:)
Potrzebne Nam będą:
- biały brystol (może być taki z bloku technicznego)
- dziurkacz kwiatek 2,5 cm (5-6 kwiatków, w zależności od tego jaka różyczka komu się podoba - moja wyszła z 5 kwiatków)
- klej magik
- tusz (mój akurat z Biedronki)
- cążki z okrągłymi końcówkami
- i Nasze łapki
Wycinamy dziurkaczem 5-6 takich samych kwiatków i tuszujemy płatki wybranym tuszem
:)
 Kwiatki po wytuszowaniu
;)
 Następnie uciskając końcem rączki od cążków wyginam płatki (musi być na czymś miękkim), tak żeby dwa z nich były tuszem do spodu, a reszta tuszem do wierzchu
:)
 Kwiatki mają wyglądać mniej więcej tak
;)
 Następnie bierzemy jeden z kwiatków (z tych, które były wygięte tuszem do spodu) i każdy płatek wyginamy na cążkach (lub na patyczku, ołówku, ewentualnie pazurkiem) tak jak na zdjęciu 
:)
 Szykujemy też małą kuleczkę ze ścinek z wycinania kwiatków
:)
 Po wygięciu wszystkich płatków odwracamy kwiatek tak, żebyśmy widziały cały biały kwiatek, a tusz żebyśmy miały pod spodem, smarujemy kropki magika 
:)
 I na środek wrzucamy kuleczkę z papieru
:)
 Kuleczkę zawijamy kolejno w płatki i tak troszkę rolujemy w paluszkach, spłaszczając na końcu od spodu - tak żeby powstał stożek
:)
O taki mniej więcej 
:)
 Bierzemy kolejny kwiatek (z tych dwóch z tuszem od spodu) i znów wyginamy go tak samo na cążkach. Smarujemy klejem na płatkach i w środku i przyklejamy stożek. 
:)
 Zawijamy dookoła stożka kolejne płatki i ściskamy chwilę żeby klej złapał
:)
 Bierzemy jeden z pozostałych kwiatków i wywijamy płatki na cążkach (lub czymkolwiek innym) w sposób pokazany na zdjęciu (tak żeby tusz był z wierzchu)
:)
 Smarujemy kwiatek klejem na płatkach i na środku, przyklejamy stożek i składamy płatki na stożek, ściskając i chwilę trzymając
:)
 Tak jest dość wygodnie
;)
 Następne dwa kwiatki wywijamy tak samo jak poprzedni. Klej kładziemy na środek i na płatki tych kwiatków ale dość blisko środka kwiatka. Oba kwiatki przyklejamy w ten sam sposób, do "wzbogaconego" wcześniej stożka dociskając paluszkiem drugiej ręki. O mniej więcej tak 
:)
 I tak oto powstaje nam taka różyczka 
:)
Mam nadzieję, że kursik się przyda, a jeśli się przyda - będzie mi miło jak w komentarzu podacie mi link do Waszej pracy z rózyczką wykonaną z pomoca mojego kursu. Wtedy na pewno do Was zajrzę...
:)

Do zobaczenia

17 komentarzy:

  1. wow :)
    piękne to i ile roboty! ja się do takich nie nadaję ;)
    miłego wyjazdu do Poznania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam ten dziurkacz;D ale moje różyczki nie wyglądają tak pięknie jak Twoje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super kursik, bardzo przydatny. Napewno wykorzystam w swoich pracach ;-) Pozdrawiam i zapraszam do mnie. Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, chętnie zobaczę :)

      Usuń
  4. Wow... rewelacyjnie!!!! Chciałabym spróbować, ale boję się, ze nie podołam:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, to nie jest takie trudne :)

      Usuń
  5. Świetny tutek. Może się kiedyś pokuszę.Chociaż nie wiem, czy bym dała radę takie maleństwo stworzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wreszcie dzięki Tobie zrobiłam te różyczki
    szukałam i szukałam i wreszcie Twój kurs pomógł mi stworzyć te małe precyzyjne dziełka, dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę :) Bardzo się cieszę, że mogłam pomóc :)

      Usuń
  7. kurs bardzo się przydał :) dziękuję bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tajny, czytelny kursik. Dziękuję za podzielenie się swoimi sposobami na kwiatki.

    OdpowiedzUsuń
  9. eMKa, jesteś wielka :) Dzięki Tobie zrobiłam swoje pierwsze w życiu różyczki :) Dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Bardzo się cieszę, że mogłam pomóc :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz. Zapraszam ponownie... :)